2011年3月3日星期四

古泊學

旁聽古泊學,米索。森林。朱天心。巴士,第一排。攝影。友力花園唯食街。後擁,貼臉。頭。小徑,中,黑色的狗,睡覺。狗足,紫色的裂紋,警犬。警察抱起。繼續。食堂,魔法,著火的碟子,得意。前行,口渴,圓形,淡紅色的水缸。下毒。人消失。夢摘要。剛醒。

这是早上醒来依稀记得的梦的关键词。我倒是很喜欢古泊学这词。醒来古哥,并没有古泊学这门学问。梦中我去旁听古泊学,也就是专门研究古老湖泊的一门学问。还记得黑板上那么写着。讲师是朱天心(其实会不会是朱天文?),我其实也没有把握是他们姐妹的哪一个。

4 条评论:

  1. 古泊学,当中有没有一堂关于震早剑古泊川?

    回复删除
  2. 学泊古? 学泊车和讲古?
    抽姐姐梦里也努力精进勤奋学习,我应该检讨检讨...

    回复删除
  3. 新名堂呀:古泊學。

    我馬是該檢討檢討了。呵呵。

    回复删除
  4. 很久没光顾抽屉的店。谷歌问我要不要看英文版的。我好奇,于是:
    ”Old Park to attend school, misoprostol. Forest. Chu Tien-hsin. Bus, the first row. Photography. Friends of the power of the garden CD food street. After the owner, cheek. Head. Trails, in the black dog, to sleep. Dog feet, purple crack, dog. Police picked up. Continue. Canteen, magic, fire plate, proudly. Forward, thirst, round, pink tank. Poisoned. People disappear. Dream summary. Just after waking up.

    This is a dream woke up this morning seem to recall the key word. I'd like to learn this ancient term parking. Old brother woke up and did not learn this ancient science in park. Dream school I went to sit in the ancient park, which is specialized in a branch of learning the ancient lake. Remember it was written on the blackboard. Chu Tien-hsin is a lecturer (in fact, will not be a Chu?), I actually not sure which one of their sisters.“ Translated by Google.

    回复删除

食古不化